Av: Katrine Judit Urke Anmeldelser 19. november 2014

THIEF MUSIC Unplugged

På torsdag var jeg på konsert i loungen på The Thief, altså i loungen til et luksushotell på Tjuvholmen. Jeg følte meg litt utilpass da jeg gikk inn dørene, men den uformelle stemninga satte seg raskt i kroppen, og da jeg gikk derfra, var jeg glad og positivt overraska.

Tekst: Katrine Judit Urke / Foto: Jens Bredberg

Dette var ikke et enkeltstående arrangement, men det arrangøren trodde (han hadde mista tellinga) var den attende gratiskonserten arrangert av THIEF MUSIC Unplugged. To ganger i måneden inviteres utvalgte artister til The Thief, og torsdag 13. november var det Iselin Andresen og Ida Isax som sto på plakaten. Grunnen til at jeg dro på Thief Music Unplugged, er at venninna mi korer for Iselin Andresen. Nå er jeg kanskje ikke den som mest aktivt er på utkikk etter mindre scener, men jeg synes likevel det er litt skummelt å tenke på at jeg kanskje aldri hadde oppdaga dette konseptet om det ikke hadde vært for denne tilfeldigheten. Det var så fint, nesten litt film-uvirkelig, å sitte der i en sånn setting. Så kjære lesere: Spre ordet!

10616718_961251583903721_9126057438576281905_n

Iselin Andresen var først på scena. Sympatisk norskspråklig singer/songwriter-musikk. John Mayer ble nevnt blant Iselins inspirasjonskilder, noe arrangøren greip tak i; mange av artistene som har opptrådt har visst nevnt akkurat ham som inspirasjonskilde. Så både Iselin Andresen og THIEF MUSIC Unplugged kan altså trygt anbefales til John Mayer-tilhengere!

10387674_961251097237103_590684043741822943_n

Neste artist, Ida Isax, hadde jeg ingen kjennskap til fra før. Nå får jeg ikke singelen hennes «Dancing» ut av hodet. Et sjarmerende vokalvidunder som lager musikk med akkurat passe mengde mørke, og som jeg kommer til å følge med på framover. Neste THIEF MUSIC Unplugged blir 4. desember kl. 18.30 med Sigrid Zeiner og James Kirby. Jeg anbefaler å ta turen, dette er et flott konsept i en stilfull hotell-lounge med sjøen rett utenfor vinduet. Og når det er vær til å være ute, foregår det hele på taket.

THIEF MUSIC Unplugged Spotify Playlist