Av: tommyo Anmeldelser 7. mai 2016

Henning Kvitnes og Claudia Scott i Brygga Kultursal Halden

Tommyfoto_2016-04-28_Kvitnes-Scott_01

Foto & tekst: Tommy Østby

To veteraner i norsk musikk står på samme scene i Brygga Kultursal Halden torsdag 28. april. To fullvoksne artister. Henning Kvitnes & Claudia Scott. Kvitnes er etter hvert blitt svært så folkekjær, og en av artistene som er med i sesong 5 av «Hver gang vi møtes». Claudia Scott har i alle år holdt singer-songwriter fanen høyt, og har flere ganger i løpet av karrieren blomstret artistisk.

Stemningen var til å ta og føle på på Brygga Kultursal i Halden. Jeg sitter i den nesten fullsatte kultursalen og venter på at klokka skal bli 19.00 denne siste torsdagen i april. Det er godt å bare lene seg tilbake i en av de flotte røde stolene i salen. Før klokka slår 19.00 er salen fylt til randen, folk i alle aldre hadde møtt opp, og alle venter spent på Henning Kvitnes og Claudia Scott, med band.

I løpet av konserten drar Kvitnes & Scott morsomme historier, noen koselige også, og viser at de er vant til å stå på scenen. Kvitnes & Scott serverer et sett som inneholder god låt-variasjon, og de fremfører låtene med poetisk snert og erfaren kraft, tidløs og harmonisk americana folk-pop innhyllet i en varm live-atmofære, tidvis slentrende, tidvis rocka, med Kvitnes & Scott sin egen twist, avlevert med presisjon, ikke et feilskjær å spore her. Det hele med høy singalong-faktor. Og publikum synger med, det er rene godlune-stemning  i salen (og på scenen).Vel fortjent.

Henning Kvitnes og Claudia Scott, med flere ti år i musikkbransjen bak seg, viser på Brygga Kultursal i Halden torsdag 28. april at de stadig er i stand til å komme opp med noe nytt og vitalt.

Tommyfoto_2016-04-28_Kvitnes-Scott_02

Tommyfoto_2016-04-28_Kvitnes-Scott_03

Tommyfoto_2016-04-28_Kvitnes-Scott_04

Tommyfoto_2016-04-28_Kvitnes-Scott_05

Tommyfoto_2016-04-28_Kvitnes-Scott_06

Tommyfoto_2016-04-28_Kvitnes-Scott_07

Tommyfoto_2016-04-28_Kvitnes-Scott_08

Tommyfoto_2016-04-28_Kvitnes-Scott_09

Tommyfoto_2016-04-28_Kvitnes-Scott_10

Tommyfoto_2016-04-28_Kvitnes-Scott_11

Tommyfoto_2016-04-28_Kvitnes-Scott_12

Tommyfoto_2016-04-28_Kvitnes-Scott_13

Tommyfoto_2016-04-28_Kvitnes-Scott_14

Tommyfoto_2016-04-28_Kvitnes-Scott_15

Tommyfoto_2016-04-28_Kvitnes-Scott_16

Tommyfoto_2016-04-28_Kvitnes-Scott_17

Tommyfoto_2016-04-28_Kvitnes-Scott_18

Tommyfoto_2016-04-28_Kvitnes-Scott_19

Tommyfoto_2016-04-28_Kvitnes-Scott_20

Tommyfoto_2016-04-28_Kvitnes-Scott_21

Tommyfoto_2016-04-28_Kvitnes-Scott_22

Tommyfoto_2016-04-28_Kvitnes-Scott_23

Tommyfoto_2016-04-28_Kvitnes-Scott_24

Tommyfoto_2016-04-28_Kvitnes-Scott_25

Setlist: Friheten (Henning), Evig Eies Kun Et Dårlig Rykte (Henning), The Price You Pay (Claudia), Hvem Var Jeg For Deg (Henning), Ut Å Vekke Sola (Henning), Mr.Bones (Claudia), Å Elske Noen (Henning), Love (Claudia), Savoy Hotel (Henning), Opp Fra Veien Ned (Henning), I Can´t Wait (Claudia), Lengselen (Henning), Follow The Lines (Claudia), Sånne Som Oss (Henning), Heard You On My Radio (Claudia), Guttær (Henning).
Ekstralåter: Bad Seed  (Claudia), Back To Little Eden (Henning).