Av: tommyo Anmeldelser 8. januar 2017

Hanne Boel i Brygga Kultursal Halden

Tommyfoto_2016-11-18_HanneBoel_005

Hanne Boel og hennes to gitarister skapte godlune-stemning i Brygga Kultursal Halden og sjarmerte med akustisk soulpop fylt av stor spilleglede og entusiasme.

Tekst: Redaksjonen & Tommy Østby

Denne mørke og regntunge høstkvelden 18. november 2016 i Halden ble det en akustisk helaften foran en utsolgt Brygga Kultursal. Hanne Boel inntok scenen med kun to gitarister, som fyller lydbildet, og bygger fint opp under Hannes stemme. Sammen fremførte de en personlig og uttrykksfull akustisk konsert. Fundamentet var enkelt, men slående. Det stemningsskapende er selve kjernen i Hanne Boels uttrykk, vekslende mellom medrivende ballader og stemningsfull soul, et utrykk som er langt i fra plastikk-ballader/soul. Og lydmannen hadde åpenbart gjort en god jobb. Uansett hvor du befant deg i det velfylte lokalet var lyden klar, og vokal og instrumenter kom til sin rett.

Kvelden startet med to smakebiter på hva vi hadde i vente, «Don´t Go to Strangers» og «Chance of a Lifetime. Publikum nikket gjenkjennende når «All It Takes» ble introdusert, med gitarakkorder fra Jens Runge og Jacob Funch. Og straks Hanne begynte å synge, svarte publikum med applaus. Selv i Kultursalens komfortable stoler klarte ikke publikum å sitte stille, men reiste seg for å synge med  når «Don´t Know Much About Love» og «No Love At All» fløt utover salen. To gode låter, som gjorde seg i akustisk versjon. Det samme med alle de andre låtene som ble spilt denne kvelden. Med leken stemmebruk fridde Hanne til salen, og fikk gehør.

Hanne Boel satte punktum for kvelden med en overbevisende versjon av «Son Of A Preacherman. Det var tydelig at hovedpersonen selv trivdes på scenen denne kvelden der hun sang og nynnet, smilte og koste seg. Og da hun avsluttet kvelden med nevnte «Son..» nektet  publikum å gi slipp på henne. Vi har, som dere sikkert skjønner, heller ikke noe å utsette på konserten, for Hanne Boel og kumpanene hennes serverte en typisk feel-good opptreden i Brygga Kultursal Halden, og vi ble i feel-good humør, rett og slett.

Tommyfoto_2016-11-18_HanneBoel_01

Tommyfoto_2016-11-18_HanneBoel_02

Tommyfoto_2016-11-18_HanneBoel_03

Tommyfoto_2016-11-18_HanneBoel_04

Tommyfoto_2016-11-18_HanneBoel_005

Tommyfoto_2016-11-18_HanneBoel_006

Tommyfoto_2016-11-18_HanneBoel_07

Tommyfoto_2016-11-18_HanneBoel_08

Tommyfoto_2016-11-18_HanneBoel_09

Tommyfoto_2016-11-18_HanneBoel_10

Tommyfoto_2016-11-18_HanneBoel_11

Tommyfoto_2016-11-18_HanneBoel_12

Setliste:
Don´t Go to Strangers, Chance of a Lifetime, You Kept Me Waiting, All It Takes, Starting All Over Agian, Child of Paradise, Times, May You Never, Don´t Know Much About Love, None of Us, Into My Arms, No Love at All.

Ekstralåter:
Midt I Tiden, Son of a Preacherman.

Her kan du søke etter og låne utgivelser av Hanne Boel og andre artister i Deichmans katalog